WILOO: VEEL GEBLAAT EN WEINIG WOL
Blijkbaar is men bij de anti-luchthaven activisten weer in zijn vuile pen geschoten.
Er wordt zonder enige kennis van zaken noch verantwoorde argumentatie kritiek geleverd op alles wat op en rond EBOS draait.
- Men verwijt de Vlaamse overheid te weinig doorzichtigheid inzake het dossier beheerstructuur voor de luchthaven Oostende-Brugge.
Ook REPLO weet alleen wat op de jongste persconferentie dd 16/01/07 door Minister-President Leterme en minister Peeters aangekondigd werd.
Er dient geduldig op de uitschrijving van de internationale aanbesteding voor de Luchthaven Exploitatie Maatschappij gewacht te worden.
Waarom zou WILOO eerder dan anderen extra informatie moeten krijgen. Alles op zijn tijd.
- Er wordt onverantwoorde kritiek geuit op een beperkt aantal oefenvluchten, die onlangs uitgevoerd werden.
Een van de geviseerde maatschappijen is JetairFly, de grootste passagiersklant op de luchthaven. Zouden de heren critici liever zien, dat JetairFly zijn piloten
onvoldoende opleidt met onveilige gevolgen vandien?
Men overdrijft eveneens over de training door een Airbus 310 en een B747-400 van Air Atlanta Icelandic : het ene toestel wordt bestempeld als onduidelijk beschilderd, het andere als een zwaar vrachttoestel.
Weet men dan niet dat Air Atlanta Icelandic toestellen uitleased aan derden ?
Bijgevolg gans normaal dat veel van hun toestellen bijna wit zijn.
Weet men ook niet dat een B-747-400 tot de modernste van hun soort behoren?
Volgens Europese normen behoren deze tot stage IV.
Enerzijds verwijt men MK Airlines nog met "oude" toestellen te vliegen,
maar als dan een "nieuw" toestel naar Oostende komt, is het ook niet goed.
Veel logica en verstand is in al die kritiek niet weer te vinden.
Alle bekritiseerde onderwerpen zijn volledig conform aan de Europese en internationale luchtvaartreglementeringen. Bijgevolg geen reden tot gezeur.
Uiteraard zou REPLO meer van bovenvermelde toestellen op commerciële vluchten te Oostende-Brugge willen zien, maar dat is een ander dossier.